آیا می‌توان از عسل برای درمان رفلاکس معده استفاده کرد؟

اگر پس از خوردن خوراکی، بازگرداندن مایع اسیدی به داخل مری خود را تجربه کرده باشید، ممکن است دچار رفلاکس اسید معده باشید. تعداد افرادی که مرتبا با علائم رفلاکس معده سر و کار دارند، روز به روز رو به افزایش است یکی از بهترین روش های درمان رفلاکس معده با عسل است.

هنگامی که دوره استفاده از داروهای شیمیایی و نسخه‌های پزشکان به پایان برسد، برخی افراد برای تسکین علائم به درمان‌های طبیعی روی می‌آورند مثل درمان رفلاکس معده با عسل

هزاران سال از عسل در داروهای آیورودا، علم باستانی و کهن هند، برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده شده است. برخی تحقیقات و شواهد حاکی از آن است که عسل ممکن است گلو را تسکین داده و علائم رفلاکس اسید را کاهش دهد.

فوایدعسل طبیعی چیست؟

1.        عسل طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان در بعضی از انواع عسل ممکن است تقریباً به اندازه آنتی اکسیدان موجود در میوه و سبزیجات باشد.

2.      عسل حاوی پراکسید هیدروژن طبیعی است. وجود این ماده باعث درمان زخم‌ها می‌شود و برای این منظور موثر است.

3.     عسل همچنین دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی است.

در طول تاریخ از عسل برای مقاصد دارویی استفاده شده است. مزایای دقیق‌تر عسل به نوع آن و مورد استفاده آن بستگی دارد. عسل خام و طبیعی بیشترین مزایای سلامتی، مواد مغذی و آنزیم‌ها را دارد.

این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است. عسل می‌تواند به شما در مقابل آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کنند و از شما در مقابل این موارد محافظت کند.

رادیکال‌های آزاد می‌توانند در روند پیری نقش داشته باشند. همچنین ممکن است منجر به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان شوند. آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل ممکن است به جلوگیری از بیماری‌های قلبی کمک کنند.

عسل همچنین دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی است. عسل خام و طبیعی نه تنها می‌تواند باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین ببرد، بلکه حاوی خاصیت ضد عفونی کنندگی طبیعی نیز است.

عسل طبیعی به عنوان یکی از موثرترین راه‌ها برای درمان زخم‌ها محسوب می‌شود. عسل طبیعی ممکن است به همراه پراکسید هیدروژن طبیعی دارای خاصیت ضد باکتریایی نیز باشد.

عسل ممکن است در مورد مشکلات گوارشی مانند اسهال و زخم معده نیز به عنوان درمان شناخته شود.

برای خرید عسل طبیعی از سایت دهچی کلیک کنید

درمان رفلاکس معده با عسل

عسل ممکن است به روش‌های مختلفی در مسیر کاهش علائم رفلاکس معده کار کند. مقاله‌ای که توسط مجله معتبر پزشکی در هند منتشر شده است به چندین مزیت مهم عسل اشاره می‌کند:

·         عسل دارای خواص آنتی اکسیدان و از بین برنده رادیکال‌های آزاد است. رفلاکس ممکن است تا حدودی توسط رادیکال‌های آزاد ایجاد شود که به سلول‌های دستگاه گوارش آسیب می‌رسانند. عسل ممکن است با از بین بردن رادیکال‌های آزاد از آسیب دیدن دستگاه گوارش جلوگیری کند.

·         عسل ممکن است دارای خاصیت کاهش التهاب در مری نیز باشد.

·         بافت عسل به آن اجازه می‌دهد تا پوشش غشای مخاطی مری را بهتر بپوشاند. این می‌تواند به تسکین طولانی مدت مری کمک کند.

·         عسل ماده‌ای طبیعی است و در کنار سایر روش‌های درمانی سنتی قابل استفاده است.

با وجود این ادعاها، برای ارزیابی اثربخشی واقعی عسل به عنوان درمانی برای رفلاکس اسید معده، تحقیقات رسمی‌تری انجام شده است و باید انجام شود.

https://dehchi.com/blog/%d8%b9%d8%b3%d9%84-%d9%88-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%da%af%db%8c/

نحوه استفاده ازعسل برای درمان رفلاکس اسید

در یک بررسی بالینی که توسط مجله پزشکی بریتانیا Trusted Source منتشر شده است، محققان اظهار داشتند که طبیعت چسبناک عسل ممکن است به پایین آمدن میزان اسیدها در معده کمک کند. یکی از اعضای تیم آنها پس از مصرف پنج میلی لیتر (حدود یک قاشق چای خوری) عسل طبیعی، از علائم سوزش سر دل خود رهایی یافت و درمان رفلاکس معده با عسل را انجام دهید.

اگر نمی‌خواهید به تنهایی یک قاشق چای خوری عسل مصرف کنید، می‌توانید آن را با یک لیوان آب ولرم یا چای مخلوط کنید. نوشیدن یک لیوان شیر یا خوردن مقداری ماست نیز می‌تواند حالتی آرام بخش به شما بدهد.

درمان زخم معده با عسل

۱- برای درمان زخم معده ۳ گرم کاسنی را در ۳۰۰ سی سی آب جوشانده پس از سرد شدن با عسل شیرین کرده، به مدت ۲ الی ۳ هفته نیم ساعت ساعت بعد از غذا بنوشید.

۲- برای درمان ورم و زخم معده یک قاشق گزنه را در یک لیوان آب جوش، دم کرده و با عسل ترکیب کرده و یک ساعت بعد از غذا بنوشید.

۳-انجیر و عسل را مخلوط کرده و میل کنید، این ترکیب برای درمان زخم معده مفید است.

۴- برای درمان زخم معده ۱ ساعت قبل و یا ۲ ساعت بعد از غذا ۲ قاشق عسل را با آب حل کرده و بنوشید.

خطرات وهشدارهای مصرف عسل

بیشتر افراد با داشتن عوارض جانبی می‌توانند عسل مصرف کنند.

عسل ممکن است روی قند خون تأثیر بگذارد. اگر مبتلا به دیابت هستید، قند خون پایین دارید یا برای قند خون بالا دارو مصرف می‌کنید، قبل از استفاده از این روش درمانی خانگی با پزشک خود مشورت کنید. در صورت استفاده از دارو یا بارداری و شیردهی، باید با پزشک خود در مورد مصرف عسل مشورت کنید. عسل نباید به نوزادانی که آنها کمتر از 12 ماه است، خورانده شود.

خرید عسل طبیعی

1 دیدگاه دربارهٔ «آیا می‌توان از عسل برای درمان رفلاکس معده استفاده کرد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا